Trebuie să asigur bani pe un card bancar

Cum funcționează asigurarea cardului bancar?

Politica vă va proteja dacă o persoană pierde o carte sau infractorii fură bani din ea. Asigurătorul va rambursa clientului pierderile: furtul va fi returnat în cont, iar cardul pierdut va fi reeditat gratuit.

Dar trebuie să citiți cu atenție termenii contractului-în special, ce fel de accidente vor fi considerate un eveniment asigurat și ce fel de compensație poate fi luată în considerare.
De obicei, lista creanțelor de asigurare este mult mai largă.

De ce riscuri poate fi protejat cardul?

Majoritatea politicilor compensează furtul de bani de pe card dacă:
  •  a fost pierdut sau furat;
  •  datele ei au fost furate folosind dispozitive tehnice, cum ar fi un skimmer, un tampon de tastatură ATM sau o cameră video care a reușit să "spioneze" informațiile de pe card și codul PIN;
  •  datele cardului s-au scurs în rețea sau fraudatorii i-au ademenit folosind site-uri de phishing;
  •  infractorii l-au jefuit pe deținătorul cardului după ce a retras bani de la un bancomat.
Contractul de asigurare sau regulile atașate acestuia descriu de obicei în detaliu posibilele cazuri de asigurare cu exemple. Este important să le studiați înainte de a emite o politică pentru a înțelege în ce situații merită să vă bazați pe compensații și în ce cazuri nu este.

Când poate fi refuzată plata asigurării?


În cazul în care încălcați condițiile de asigurare. De exemplu, nu respectați măsurile de precauție care sunt prescrise în contractul dvs. cu banca.

În special, vi se cere să păstrați codul PIN separat de card și să nu spuneți nimănui detaliile acestuia (pentru a primi un transfer, este suficient să spuneți expeditorului doar numărul cardului). Adică, dacă ați" ajutat " infractorii să afle date secrete, nu va exista nicio compensație.

Nicio asigurare nu acoperă cazurile în care inginerii sociali vă conving să le transferați singuri bani sau să furnizați detalii despre card și coduri de confirmare a tranzacției.

De regulă, politica prevede condiții suplimentare pe care trebuie să le îndepliniți pentru a primi despăgubiri de asigurare:

  • Raportați furtul la timp. De obicei, este indicat momentul exact când este necesar să se declare furtul: câteva zile sau chiar câteva ore. În acest timp, este necesar nu numai să informați asigurătorul, ci și să protestați operațiunea din bancă, astfel încât să înceapă o anchetă internă. Nu uitați să scrieți o declarație poliției, altfel compania de asigurări va refuza să plătească.
  •  Blocați cardul urgent. Contractul poate prevedea că trebuie să blocați cardul într-o zi sau chiar câteva ore de la momentul furtului. În caz contrar, Asigurătorul are dreptul să refuze compensația, chiar dacă sunt îndeplinite clauzele rămase din contract.
  •  Colectați un pachet de documente. Înainte de a lua o decizie privind despăgubirea, mulți asigurători necesită un întreg set de documente: o copie a deciziei Poliției de a iniția un dosar penal sau refuzul de a face acest lucru, un certificat al rezultatelor investigației interne a băncii. Dacă banca, după ce a studiat toate circumstanțele, vă rambursează pierderile în sine, atunci asigurătorul nu le va compensa din nou.
Ca urmare, poate dura câteva luni pentru ca banii de asigurare furați să fie returnați.

Dacă asigurătorul a refuzat să plătească și nu sunteți de acord cu decizia sa, contactați Ombudsmanul financiar. El rezolvă litigiile clienților cu companiile de asigurări înainte de proces. Dar numai atunci când cererea dvs. către asigurător este mai mică decât o anumită sumă, altfel va trebui să mergeți în instanță.

Dacă respect toate regulile băncii și ale companiei de asigurări, banii furați vor fi returnați integral?

Limita de despăgubire de asigurare este întotdeauna specificată în poliță.

De obicei, ei oferă să intre în politică toate cardurile pe care le-ați deschis într-o singură bancă. Dacă acestea sunt legate de conturi diferite, atunci, dacă doriți, puteți alege o sumă de plată diferită pentru fiecare card.

În același timp, valoarea compensației depinde de obicei de tipul evenimentului asigurat și chiar de circumstanțele incidentului. De exemplu, în unele polițe scriu că, în timpul unui jaf la un bancomat, nu întreaga sumă furată va fi returnată, chiar și atunci când se încadrează în limita de asigurare, ci doar 60% din aceasta. Și dacă o persoană a retras bani noaptea, atunci nu va fi plătită mai mult de o anumită sumă, indiferent de cât de mult i-au luat infractorii.

Toate aceste condiții sunt prevăzute în contractul cu compania de asigurări.

Prețul poliței depinde în mod direct de valoarea compensației maxime și de setul de creanțe de asigurare. Poate fluctua o anumită sumă anuală.

Deci merită să asigurați cardul?

De regulă, protecția cardului este oferită în mod activ clienților săi de către băncile care acționează ca agenți ai companiilor de asigurări. Dar, în unele cazuri, chiar și fără asigurare, banca este obligată să returneze banii furați de escroci.

Pentru a face acest lucru, trebuie îndeplinite două condiții:

  •  Ați raportat furtul băncii cel târziu a doua zi din momentul în care ați primit o notificare a unei tranzacții suspecte pe card. Dacă banca, din anumite motive, nu a trimis deloc un mesaj despre tranzacție și dvs. ați descoperit accidental o anulare ilegală, atunci aveți dreptul să solicitați o rambursare mai târziu-în orice moment, chiar și la un an după operație.
  •  Ați respectat regulile de securitate atunci când utilizați cardul. În special, nu au scris codul PIN direct pe card sau nu l-au stocat împreună cu cardul, nu l-au dat nimănui să-l fotografieze și nu au postat fotografii în rețelele sociale, nu au spus date secrete escrocilor.
Dacă întârziați cu o cerere de debitare neautorizată sau se dovedește că banii au fost furați, inclusiv din vina dvs., banca nu o va returna. Dar compania de asigurări într-o astfel de situație, cel mai probabil, va refuza să plătească.

Cu cât utilizați mai atent un card bancar, cu atât are mai puțin sens să îl asigurați. Dar dacă intenționați să retrageți sume mari de pe card și vă este frică de hoți, puteți achiziționa o politică. La urma urmei, băncile nu returnează bani în caz de jaf sau furt de numerar.

Asigurarea împotriva infractorilor cibernetici poate fi utilă celor care, de exemplu, descarcă adesea jocuri sau fac achiziții în noi magazine online. Principalul lucru este să studiați cu atenție termenii contractului înainte de semnarea acestuia.

Dacă vi s-a impus o politică sau pur și simplu v-ați răzgândit cu privire la utilizarea acesteia, o puteți returna în termen de 14 zile de la cumpărare. Citiți mai multe despre regulile de rambursare în textul "cum să refuzați asigurarea inutilă".

În orice caz, indiferent dacă solicitați sau nu o politică de card, respectați întotdeauna regulile de securitate financiară: păstrați secrete detaliile complete ale cardului și codurile secrete, conectați SMS-uri sau împingeți notificări despre toate tranzacțiile cu cardul pentru a afla imediat despre taxele suspecte.